Jdi na navigaci

Google Workspace

Zaměstnancům a studentům fakulty[1] je umožněno využívat služeb Google[2] prostřednictvím fakultního účtu.

Služba Google Workspace je určena výhradně k výkonu pracovních povinností zaměstnanců, v přímé souvislosti s jejich pracovně-právním vztahem, a k plnění studijních povinností studentů. Používání této služby k jiným než fakultním účelům, zejména k soukromým či komerčním aktivitám, není dovoleno.

V souladu s příkazem rektora č.9/2024 k zajištění kybernetické bezpečnosti na ČVUT jsou služby Google určeny výhradně pro práci s informacemi klasifikovanými jako TLP:white nebo TLP:green.[3] Používání služeb Google pro zpracování důvěrných, interních či utajovaných informací je zakázáno.

Důležité:

Oddělení ICT nezajišťuje podporu služby ve větším rozsahu než je přihlášení do samotné služby.

Přihlášení

  1. Pro přihlášení zadejte e-mail ve formátu <username>@fit.cvut.cz.

    google login 1.cs
  2. Následně budete přesměrováni na jednotné přihlášení ČVUT. Zde zadáte e-mail ve formátu <username>@cvut.cz.

    google login 2.cs

Přihlášení do aplikací třetích stran

Varování:

V budoucnu dojde k omezení přihlašování fakultním Google účtem do aplikací třetích stran. O tomto omezení vás budeme co nejdříve a s dostatečným předstihem informovat.

Vzhledem k výše zmíněnému omezení doporučujeme provést migraci dat a změnit přihlášení do služeb třetích stran viz Přechod na MS 365. Služby třetích stran, do kterých se pomocí Google přihlašujete, naleznete po přihlášení fakultním účtem na https://myaccount.google.com/connections.

Aktuálně je zakázáno přihlášení do aplikací:

  • openai.com. Aplikace sbírá osobní data o transakční historii, platebních metodách, veškerý obsah poskytnutý v chatu, přístup k vašemu disku (pokud jej povolíte), informace o prohlížeči a zařízení[4]. Vaše osobní údaje mohou být poskytuty zprostředkovateli hostingu, službám pro doručování obsahu (CDN), službám podpory a monitorování bezpečnosti, službám webové analýzy, vládním institucím, obchodními partnery nebo jinými třetími stranami či přidruženým společnostem.

Přechod na MS 365

Smluvní podmínky o provozování Google Workspace nezajišťují plnění povinností vyplývající z nařízení GDPR[5] či dalších legislativních opatření. Vzhledem k této skutečnosti nelze službu využívat v souvislosti s činnostmi, které zahrnují práci s osobními údaji či neveřejnými daty organizace ČVUT[6].

V rámci univerzity ČVUT je zajišťována služba Microsoft 365 která nabízí alternativní služby k aplikacím od Google.

Stručný výčet (služba v Google Workspace → služba v MS 365)[7]:

  • Google Drive
    • → Microsoft OneDrive (osobní firemní cloudové úložiště)
    • → Microsoft SharePoint (sdílené firemní cloudové úložiště[8])
  • Google Meet, Google Chat → Microsoft Teams
  • Google Docs → Microsoft Word
  • Google Sheets → Microsoft Excel
  • Google Slides → Microsoft PowerPoint
  • Google Calendar → Microsoft Calendar
  • Google Forms → Microsoft Forms
  • …​

Microsoft 365 nabízí široké množství služeb a integrací, například prostřednictvím automatizace procesů (PowerAutomate) a další nástroje.

Více viz Microsoft 365 a stránky provozovatele (VIC ČVUT).


  1. Uživatelské role 18000 SUMA PRACOVNIK, 18000 SUMA STUDENT, 18000 SUMA UCASTNIK CZV a 18000 SUMA UCITEL EXTERNI
  2. Kromě služby Gmail všechny aplikace dostupné s licencí Google Workspace pro neziskové organizace.
  3. Více viz Příloha č. 11 - Klasifikace dokumentů dle metodiky TLP.
  4. Jméno zařízení, operační systém, způsob připojení k síti, adresa, identifikátory zařízení (jako sériové číslo), poloha dle adresy/GPS.
  5. Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů).
  6. Jako mohou být například jména studentů, učitelů, kontaktní adresy apod.
  7. Uvedené údaje jsou pouze orientační a mohou se v budoucnu měnit, poslední aktualizace 5/2025.
  8. SharePoint je poskytován i jako úložiště týmu v MS Teams.